14 mei 2011

Dochter van mij

Dochter van mij
Onze dochter, onze Enige, ben jij
Een zusje kwam niet levend in deze wereld
Je broertje kon niet blijven...
Alleen, met ons

Dochter van mij
Kind van Jehovah's Getuigen, jarenlang
Geen verjaardagen, geen Sint, geen Kerst, geen Pasen
Ik had je zoveel willen geven,
maar ik was het die dat van je wegnam

Dochter van mij
Auditieve verwerkingsproblemen maken
dat je soms niet goed verstaat of begrijpt
wat een ander zegt of bedoelt
Maar ik versta jou vaak goed

Dochter van mij
Een groot deel van je gezichtsvermogen
verloor je, pas 12 jaar oud
Maar zo visueel ingesteld
In gedachten zie je de dingen voor je
- en vaak kijk ik met je mee

Dochter van mij
Je nam de dingen zoals ze kwamen
en aanvaardde hoe het was
De dingen nemen zoals ze zijn
Daarin ligt je kracht

Dochter van mij
Lief, aardig en behulpzaam ben jij
Jij hebt ons veel gegeven
Maakt nu je eigen keuzes in het leven
Trots ben ik, moeder van jou

2 opmerkingen:

Ariska zei

Wat een prachtig gedicht! Echt mooi geschreven!

Lauradenkt zei

Heel erg mooi inderdaad!